Dag zes: Zon, (geen) zee en zandstorm - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu Dag zes: Zon, (geen) zee en zandstorm - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu

Dag zes: Zon, (geen) zee en zandstorm

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

11 November 2010 | Libië, Tripoli

Vrijdag 22 oktober 2010

Vandaag zijn we door de Akakus gereden, naar Al Aweinat voor de lunch en uiteindelijk ook de overnachting (420 km).

Vannacht een slecht nachtje gehad dus, ben de hele nacht misselijk geweest, maar om een uur of zes ben ik opgestaan en toch maar me gaan aankleden en m'n spullen inpakken.
Om half 8 heb ik Janneke maar eens wakker gemaakt, aangezien we om 8.00 uur zouden vertrekken en inmiddels ging ik me al beter voelen.
Na het ontbijt is het merendeel van de groep een stuk vooruit gaan lopen, maar ik was nog niet helemaal de oude en ook Will was niet lekker geweest, dus die liep ook niet mee en Ben en Annie gingen ook met de auto. Achteraf denken wij (of wij, anderen) dat ik of een lichte zonnesteek had, of te weinig zouten en dergelijke binnen heb gekregen, die ik met zweten kwijt was geraakt.
In elk geval, uiteindelijk vertrokken wij ook, ik ben voor even bij Ahmed en Will in de auto meegereden (het was kort maar erg gezellig!), maar toen we de rest op pikten, ben ik weer in onze eigen auto gaan zitten.

Als eerste hebben we natuurlijk weer wat rotstekeningen gezien, ik viel bijna nog achterover van de rots af, ik was nog wat draaierig, en daarna nog eens gestopt om foto's te maken van de mooie omgeving. Ook hebben we nog gekeken naar oude tekeningen die door een of andere simpele met verf zijn bespoten (zie ook de foto). Helaas kan dit niet verwijderd worden omdat de verf zo'n twee centimeter in het poreuze gesteente is getrokken. Er is nog wel iemand voor opgepakt, Touaregs hadden een auto gezien en het kenteken doorgegeven, maar er kon niet bewezen worden dat deze persoon ook echt deze vernielingen heeft aangericht. In totaal zijn volgens mij op zo'n twintig plaatsen tekeningen vernield.

Hierna zijn we gestopt op een plek met erom heen heel veel mooie rotsen. Sommige leken wat op muffins maar ook veel andere vormen waren te zien, hier hebben we met z'n allen even rondgelopen en foto's gemaakt. Toen nog eventjes gezeten met uitzicht over de woestijn.
Nog niet iedereen was klaar met rondkijken, maar het was toch tijd om verder te gaan want we gingen lunchen.

Hier was weer een mooi plekje voor uitgezocht en nadat we met z'n allen aangevallen waren op de schalen met eten (als je te laat was had je pech, dan waren de lekkere dingen al op) was er weer tijd om even te rusten. Ik ben weer, met een muziekje in m'n oren, gaan liggen, nu maar meteen bij de rest. Toen het tijd werd om te vertrekken begon het nog te regenen! Flinke druppels ook nog, maar niet voor lang. We hadden volgens mij bijna elke dag wel wat regen gehad, maar nooit erg veel. Als bewijs hiervan heb ik de regen gefilmd!

Hierna zijn we weer vertokken, nu op weg naar een klein stadje (Al Aweinat). De auto's moesten tanken en na worden gekeken, dus terug naar de bewoonde (nou ja) wereld. Daar hebben we in een of ander tentje wat gedronken met z'n allen, tot iedereen terug was met zijn auto. Nog even een foto van een regenboog gemaakt en hierna vertrokken we weer naar de volgende slaapplaats, in de zandduinen.
Onderweg waaide het al flink en na een stuk rijden zijn we langs de kant van de weg gestopt om af te wachten of het minder zou worden. Bij zo'n harde wind is het natuurlijk niet handig om in het zand te willen kamperen. Dus hebben we met z'n allen een uur daar gewacht, terwijl iedereen (wel met een sjaal over z'n kop hoor, curse of the mummie) zich lekker in de wind heeft laten zandstralen.
Ik heb iedereen daar even gefilmd, maar uiteindelijk ben ik maar weer in de auto gaan zitten, zo lekker vond ik het toch niet.

Na een uurtje werd het toch niet minder, dus toen is besloten om terug te gaan en te overnachten in huisjes bij het tentje waar we eerder wat hadden gedronken. Dus zijn we teruggereden en daar aangekomen konden we per een of twee personen een huisje nemen voor een nacht, dat kostte 25 dinar. Ik heb met Els samen een huisje genomen. Wat wel fijn was, was dat we ons daar konden douchen en dat er electriciteit was, dus de batterijen konden mooi opgeladen worden!

Nadat we allemaal weer fris waren na het douchen (hoewel ik de douches niet zo fris vond, en de wastafels en de plees ook niet, maar vooruit, het was toch wel lekker), zijn we eerst wat gaan drinken. Daar heeft Ahmed even de plaatsen die we hadden bezocht en nog gingen bezoeken opgeschreven en ook getekend en toen zijn we met z'n allen (inclusief de chauffeurs) gaan eten. En vanavond stond er geit op het menu. Er was gelukkig ook genoeg ander eten, dus ik heb salade en patat en brood op. Achteraf geloof ik niet dat de geit erg bij de groep in de smaak viel. Er zat erg weinig vlees aan en volgens mij is geit sowieso niet erg lekker. Maar het is wel opgekomen hoor (de chauffeurs aten ook mee).

Na het eten (het was inmiddels al een uur of tien) ben ik naar bed gegaan, want ik was bekaf! Weer niet goed geslapen, ik ben aangevallen door een aggressieve mug en het was koud 's nachts en ik wilde Els niet wakker maken door mijn slaapzak uit mijn tas te gaan halen (ik lag alleen in mijn lakenzak). Dus heb ik mijn fleecejasje maar over me heengelegd en dat hielp ook een beetje.
Uiteindelijk maar een paar uurtjes geslapen, maar dat haal ik na de vakantie wel in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 42859

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: