Verslagje deel 3 - Reisverslag uit Peking, China van Barbara - WaarBenJij.nu Verslagje deel 3 - Reisverslag uit Peking, China van Barbara - WaarBenJij.nu

Verslagje deel 3

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

29 April 2008 | China, Peking

Zo, hehe, ik zit weer eens achter een pc hoor. Ik loop inmiddels twee weken achter volgens mij, maar beter laat dan nooit!

16 april 2008:
Vandaag zijn we met de nachttrien (trien??? trein!!) in Dali aangekomen. Het oude gedeelte van Dali is erg leuk, met veel winkeltjes en restaurantjes. Hebben we daar eerst met z'n allen zitten ontbijten. Ik heb nog een of ander ding gekocht voor in me haar dat blijkbaar erg leuk stond, maar die ik er zelf niet in krijg. Erg handig ja (erg afgezet ook!).
's Middags zijn we met de meeste mensen met een kabelbaan een berg opgegaan waar we een uurtje of twee denk ik gewandeld hebben. Daarna weer met de kabelbaan omlaag en toen hebben we met een kleiner groepje een tempel bezocht (was weer een stuk klimmen, vandaar dat de meesten afhaakten).
Hierna in de bus hadden Hillie en ik besloten dat we wel een voetmassage wilden. Anderen van de groep hadden al een afspraak voor een massage, dus wij konden meteen mee. De massages werden gedaan door doofstomme jongens, dus het communiceren was effe lastig af en toe (schreeuwen bij pijn werkt dus niet), maar het ging allemaal goed. Bij de voetmassage kwam ook een nek en schoudermassage en de benen werden ook gemasseerd. Tijdens deze beenmassage scheurde Hillie nog uit haar broek (hihi), dus met haar jasje laag om haar middel hebben wij de zaak weer wel zeeeer ontspannen verlaten.
Na het omkleden hebben we nog wat gegeten (ik een lekkere pizza Margarita) en toen naar de supermarkt en naar bed!

17 april 2008:
Vandaag staat er een tour langs wat dorpen en een boottocht op het programma, dus vroeg weer uit de veren!!
Als eerste hebben we een markt bezocht, waar lekkere stukken vlees uitgestald lagen onder andere (halve varkens enzo) en waar we besprongen werden door vrouwen die kleden wilden verkopen!! Daar trapten we natuurlijk niet in, die waren namelijk niet echt (blijkbaar)!!!! Daarna naar een huis waar deze kleden (soort batik, met indigo geverfd of zo iets) gemaakt werden (deze waren dus wel echt! Zou iemand commisie krijgen?) en naar de shop waar ik niets gekocht heb!! Maar wel foto's gemaakt van onderhandelende medereizigers.
Toen weer verder voor de boottocht over het Erhai-meer.
Aan de overkant eerst een schooltje bezocht (de kleinste kinderen waren erg bang voor ons, maar volgens Gary doet de agent af en toe een donatie, dus is dat niet erg) en daarna hebben we geluncht. Daarna boven de schoonste plee ooit gehangen (de maaien kropen over de muren, maar ja, als je mot, dan mot je) en toen weer terug met de boot. Hier eerst een huis voor oude mannen bezocht (er komt ook wel eens een oudere vrouw, maar die komt alleen thee brengen! Erg geemancipeerd weer!), zij wonen hier niet, maar brengen hier de dag door. Ze kregen van de reisleider denk ik wat fruit dat nog over was van de boottocht, die werd met veel ooooh's en aaaah's erg goed ontvangen.
Hierna nog twee tempels bezocht, groene bonenijs of iets dergelijks geproefd (smaakt naar erwten, heb ik thuis ook in de diepvries liggen, met vegetarische rookworst erdoor) en toen zijn we teruggegaan naar het hotel.
's Avonds wilde ik naar het museum. Na langdurig overleg met handen en voeten en m'n horloge begreep ik van de jongen die de tickets verkocht dat ze tot 18.00 uur open waren. Ik denk: heb ik nog een uur!!! Ik dus door de zalen gelopen, eerst wat speerpunten, bijlen, schalen ed, daarna wat kleine beeldjes, drie keer de chinese dierenriem. Buiten wat stèles bewonderd, waar ik niets mee kon, in het Chinees, vandaar. En toen naar een Boeddhisme iets, maar toen werden ineens om half zes de gordijnen gesloten, het licht in de vitrines ging aan (had eerder ook wel handig geweest) en ik denk: dan maar naar buiten en toen ging de deur op slot. Bleek het museum dus om half zes dicht te gaan. Nou ja, toch een half uurtje zoet geweest (voor 50 cent, rib uit me lijf!!).
Toen ben ik naar de oude stadsmuur gelopen en heb ik deze beklommen. Eerst naar boven om het uitzicht op de stad te bewonderen en toen over de muur zelf gelopen. Het was alleen zo rustig dat ik niet zeker wist of ik daar wel mocht lopen, maar later zag ik nog anderen, dus het was goed!
Daarna ben ik terug naar het hotel gegaan en gaan slapen, want voor de volgende dag stond een fietstochtje gepland.

18 april 2008:
Vanmorgen dus een fietstochtje! Met een aantal en gids en reisbegeleider gaan we eens effe sportief doen!! Eerst een stuk over de weg gefietst (levensgevaarlijk...), langs de drie pagoden (fotostop!!!) en daarna zijn we afgeslagen, van de grote weg af, over de wat minder goede paden (paar keer een gratis kontmassage gehad over die keien). Nog wat Friese koeien gezien (een in de greppel, hopelijk is die er nog wel uitgekomen) en verderop is Michael (ik heb het niet gezien, maar wel gehoord) nog met fiets en al over de kop gegaan en in het preienveld beland. Hij had gelukkig niets, alleen z'n zonnebril was verbogen, maar de preienoogst was wel aardig verpletterd geraakt, volgens de anderen!!!
Op het eind van de tocht nog een gratis scrubje gekregen (zeg maar rustig gezandstraald), er stond nogal een aardig windje en er lagen bergen met zand, vandaar.
Al met al weer erg spannend!
Verder heb ik niet veel gedaan, beetje geïnternet, gegeten en op tijd naar bed!

19 april 2008:
Nou moet ik effe de route erbij pakken, want in m'n dagboek ben ik niet verder gekomen dan gisteren...
O ja, "met onze eigen comfortabele bus rijden we naar Lijiang". Dat werden dus twee iets minder comfortabele bussen en met onze benen in onze nek kwamen we aan in Lijiang.
Lijiang is ook weer erg leuk, het oude gedeelte, Dayan, bestaat uit straatjes, grachtjes en dergelijke, gezellig, maar erg druk en veel andere toeristen. Daarbij was het ook nog erg warm! Nadat we naar het hotel waren geweest en hadden geluncht ben ik met Jan en Hillie gaan rondlopen en via het enorm drukke plein, waar ik eerst op de foto moest met een jongen die dat graag wilde, zijn we omhoog gelopen en uiteindelijk bij een paviljoen uitgekomen. Naam moet ik effe opzoeken, komt later wel (Wangu Lou). Daar was het lekker rustig en een stuk koeler omdat het onder de bomen lag. We zijn omhoog geklommen en konden zo over de oude stad kijken. Nadat we daar een beetje waren bijgekomen zijn we weer naar beneden gelopen. Ik heb nog wat gekocht en we hebben wat gegeten (tofu en aubergine). Wordt vervolgd!

  • 30 April 2008 - 11:36

    Monica:

    Ik las je leuke verhaaltje.
    wat mij zo ergerd aan je verhaal is dat je het woord doofstomme gebruikt.
    Je had wel een andere woord kunnen gebruiken zoals dove jongens.
    dat was op zicht netjes geweest toch?
    In nederlands zijn ook mensen die doof zijn en dan ga je toch niet zeggen die is doofstom ?


    MVG Monica

  • 30 April 2008 - 11:56

    Karin:

    Doof en doofstom zijn twee verschillende dingen en doofstom is gewoon een normaal Nederlands woord zonder waardeoordeel..niet zo zeuren dus..

    Zo..Bar, ik lach me weer kapot. Blij dat ik niet mee ben, veeeels te sportief voor mij en die maaienplee deed het wel..ik ben die kakkerlakken in die longdrop in Kenia nog niet vergeten. :-) maar daar was jij niet bij.
    Hopelijk kom je niet in het Oosten want daar waart weer een slecht virus rond..Verheug me op je volgende verslag.
    Veeeeeeeeeeeele groenten van Karin en Eric

  • 30 April 2008 - 13:36

    Sandra:

    Weer een hoop gezien zeg. Hoeveel foto's heb je onderhand wel niet? Veel plezier nog!

  • 02 Mei 2008 - 06:22

    Pascale:

    Wat leuk dat je toch steeds tijd vind om ons op de hoogte te houden! En wat zie je veel! Ben heel erg benieuwd naar alle bijbehorende foto's. Nog heel veel plezier!

  • 03 Mei 2008 - 19:50

    Inge:

    Ik ben zoals anderen wel heel benieuwd naar de foto's. Ik kom zelf er toch wel een beetje terug van of ik nog wel graag naar China wil. Het is er niet al te hygienisch. Maar ja Egypte was nou ook niet zo schoon. Maar wel een supervakantie in goed gezelschap!
    Daarentegen maak je wel weer zeer interessante dingen mee. Kan je weer in je zak steken! Gelukkig heb je geen nare berichten, want China is bij ons nog wel ns op het journaal(treinongeluk en nu weer een virus).
    Wens je nog heel veel leuke aangename gebeurtenissen!! Lekker hoor massage!! Enjoy!!

  • 05 Mei 2008 - 16:34

    Wendelien:

    Hoi Barbara, wat heb ik weer gelachen, je schrijft echt leuk, hahaha.....en wat beleef en zie je toch weer veel, super hoor! Je zal elke dag wel moe zijn van al die indrukken! Nou, geniet van je reis verder en ik ben benieuwd naar het vervolg hoor! Leuk dat je daar trouwens de tijd voor neemt!

    Groetjes, Wendelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 42940

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: