Dag vier: Meer woestijn en rotstekeningen - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu Dag vier: Meer woestijn en rotstekeningen - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu

Dag vier: Meer woestijn en rotstekeningen

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

01 November 2010 | Libië, Tripoli

Woensdag 20 oktober 2010

Vandaag rijden we van onze eerste kampeerplek in de Murzuqwoestijn naar de tweede overnachtingsplek in het Akakusgebergte (400 km).

Vanmorgen was ik al vroeg wakker (om half zes, vandaar dat ik de mooie sterrenhemel heb kunnen bewonderen). Ik wilde graag vanaf de zandduin de zonsopgang bekijken, dus ik al op tijd naar boven. Veel te vroeg natuurlijk en ik had alleen een t-shirtje aan en geen water bij me. Dat vond ik niet zo handig van mezelf, dus ik besloot om weer naar beneden te gaan en eerst m'n spullen in te pakken. Toen alles in m'n tas zat ben ik weer naar boven gegaan, maar de zon zat nog achter het zand. Ondertussen werd ik een beetje onrustig, want iedereen was zijn tentje al aan het afbreken, maar de mijne stond nog. Ik weer naar beneden, met hulp van Geertrui mijn tent afgebroken (is eigenlijk zo gebeurd, maar ik had het nog nooit gedaan, nu ben ik een volleerd tentenopzetten er afbreker!) en ik voor de derde keer de heuvel op! M'n sport heb ik die dag wel gehad in elk geval.

Maar nu was de zon wel al op en kon ik eindelijk mooie foto's maken. Hierna weer naar beneden. Door al dat geklim en gedaal had ik in elk geval wel al goed door hoe je veilig snel naar beneden kunt komen: hakken in het zand!! Snel ontbeten en toen in de auto en op weg gingen we weer.

We zijn weer door bijzondere landschappen gereden, op een gegeven moment leek het wel of we op Mars of op de maan waren beland. We zijn ook nog heel even losgelaten in het maanlandschap, om zelf een stukje te lopen, maar we moesten toch weer snel in de auto's.

Hierna zijn we gestopt bij Wadi Metkhandoush, waar we oude rotstekeningen hebben bekeken. Onder andere van giraffen, olifanten, een etende gazelle enzovoort. Kun je nagaan dat deze dieren hier ooit hebben rondgelopen, terwijl het er nu zo droog is!

Daarna weer door de mooie landschappen gereden, tot we bij de tweede slaapplek aankwamen.
Ik heb een mooi plekje op een verhoging uitgezocht, met Janneke als mijn buurvrouw. Wel een stuk lopen van de auto's, zeker met je zware tas, maar dat is een klein ongemak voor een mooie slaapplek! Tentje opgezet, hoewel ik wel van plan was om buiten te slapen. We werden nog gewaarschuwd om niet te dicht bij de rotsen te gaan zitten (met tent of op plee), daar kunnen slangen of schorpioenen zitten. We hebben dus netjes afstand gehouden en ik heb geen slang of schorpioen gezien.
's Avonds weer met z'n allen gegeten, weer soep (zonder vlees) en een vegetarisch prutje voor mij (weer veel te veel) en daarna was het weer tijd voor muziek en dans.
Er waren weer wat problemen met het geitenblaasinstrument, maar uiteindelijk kwamen ze toch op gang en ook heeft de kok weer gedanst (had ie gisteren ook gedaan).

Na dit alles ben ik gaan slapen, buiten dus. Ik heb niet heel erg goed geslapen, maar ik had een muziekje bij me en na 4:00 uur werden de sterren beter zichtbaar (de maan verdween toen, die was daarvoor zo fel, dat je een boek had kunnen lezen bij het maanlicht).
Al met al, een mooie maar wel een korte nacht!

  • 02 November 2010 - 00:24

    Maritere Dankerlui:

    Barbara, wat een supermooie foto´s. Wikkid!

  • 02 November 2010 - 00:36

    Maritere Dankerlui:

    De aarde is wonder- wondermooi. En waar jij over schrijft. Avontuur. Supermooi... Waydago! Zo vind ik dat een leven mede geleid moet worden.

  • 02 November 2010 - 07:38

    Marjo En Ton:

    Barbara, ik lees het al! Een mooie vakantie. Je heb prachtige foto´s gemaakt. Je geniet nu twee keer, want door je verslag te tikken beleeft je de vakantie weer opnieuw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 42922

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: