Dag tien: Naar huis!!!! - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu Dag tien: Naar huis!!!! - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Barbara - WaarBenJij.nu

Dag tien: Naar huis!!!!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

21 Mei 2011 | Libië, Tripoli

Dinsdag 26 oktober 2010

Vanmorgen dus vroeg op!
Ingrid en ik hadden nog met Janneke afgesproken dat we om, volgens mij, kwart over 4 op elkaars deur zouden kloppen, voor het geval dat een van ons zich zou verslapen. Ingrid en ik hadden natuurlijk twee wekkers en die hebben we allebei gezet (op 04:00 uur!!) en toen ik onder de douche stond klopte Janneke aan, dus we waren allemaal wakker! Na het erg vroege ontbijt (een erg beperkt assortiment, maar vooruit, het was ook erg vroeg) met alle bagage naar de bus en op naar het vliegveld. Daar hebben we eerst nog een tijd gezeten tot we in konden checken, ik heb weer chips gekocht (naar later bleek de verkeerde, het was echt vroeg) maar op een gegeven moment konden we dan eindelijk inchecken.

Afscheid genomen van Ahmed, door de deur en door de safetychecks. Kwam er nog een (Libische) jongen langslopen met een Super de Boer tas, wij heel blij: Super de Boer!! Hij sprak natuurlijk gewoon Nederlands (verwacht je niet in Libie, zelfs niet als iemand een Nederlandse tas bij zich heeft), hij zei: Schiphol komt nu wel heel dichtbij hè? Of iets dergelijks. Nou ja, de roltrap op naar het vliegtuig.
Hoewel, eerst nog een flink end met de bus. Langs de baan stonden heel veel oude, vervallen vliegtuigen, van twee- of vierpersoonstoestellen tot grote jumbojets en vrachtvliegtuigen. Sommigen helemaal groen van het mos, bij andere misten de motoren, hingen de draden uit de vleugel, met lekke banden, kapotte ramen enzovoort enzovoort. Het was één lang vliegtuigkerkhof! Een erg luguber en onheilspellend gezicht! Helaas heb ik hier geen foto's of film van gemaakt.
Daarna uit de bus en in het vliegtuig. Het was weer rustig in het vliegtuig, we hadden weer drie plaatsen per een of twee personen. Ik zat redelijk vooraan in het vliegtuig, een beetje weg van de groep. Achter mij zat een Nederlandse man, even nog gekletst met hem over wat we bezocht hadden en achter hem zat de Libische Nederlandse jongen.
Ik was zo moe, dat ik al sliep toen we nog aan het taxiën waren, rechtop zittend ook nog, dat kan ik normaal helemaal niet. Ook nog chagrijnig tegen de steward gedaan, ik wilde een vegetarisch ontbijt. Dat had ie niet. Ik: dat heb ik besteld! Nee, dat had ie niet. Dan maar wat ie wel had. Gewoon brood met gebakken ei. Sukkel, als ie dat nou gewoon zegt, dan was het goed geweest. Nou ja, die andere was een stuk slimmer!

In elk geval, een goeie vlucht, goed weer buiten. De heren achter mij waren lekker languit gaan liggen (die hadden ook drie stoelen) en ik heb ook geslapen en natuurlijk gefotografeerd. Niet neergestort bij de landing gelukkig, en op Schiphol was ik als een van de eersten het vliegtuig uit en zelfs als eerste van de groep!! Nog nooit vertoond!!

Dus toen de rest eraan kwam zat ik al op een bankje op ze te wachten, tot hun verbazing.
Bij de bagageband afscheid genomen van de groep (behalve van Ben en Annie realiseerde ik me later, maar na mijn mail bleek dat het hun nog niet was opgevallen, nou ja...) en toen langs de douane (nee, niets aan te geven), de Libische Nederlandse jongen was er uitgepikt, zal hem wel vaker gebeuren denk ik. Hoewel... je weet ook niet wat er allemaal in die Super de Boer tas zat, het was een Very Big Shopper!

En hiermee kwam dus helaas alweer een einde aan deze mooie vakantie!!! Zeker voor herhaling vatbaar, maar of dat ooit nog gaat gebeuren gezien de toestand in Libië op dit moment????


  • 31 Juli 2011 - 12:23

    Marjo:

    Nou, Barbara eindelijk je hele verhaal gelezen. Ik ben helemaal opnieuw begonnen, zodat ik goed in je reis kwam. Een mooie reis en nu wachten op je verhaal van Zuid Afrika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1065
Totaal aantal bezoekers 42735

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: