Ik heb nog 17 minuten - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Ik heb nog 17 minuten - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Ik heb nog 17 minuten

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

12 Oktober 2011 | Namibië, Swakopmund

Dus ik kan niet al te uitgebreid schrijven. Annemiek loopt buiten rond tot ik klaar ben, vandaar.

Als eerste bedankt voor al jullie reacties, leuk!!! En als tweede over Marijke en Coby, die zijn helaas in Kaapstad achtergebleven. Marijke moest nog meerdere onderzoeken ondergaan, maar uiteindelijk is gebleken dat ze een breuk in haar bovenarm heeft en een spier gescheurd. Kamperen was dus in elk geval geen optie, dus ze wilden proberen om met de hotelreis van 3 dagen later mee te gaan, maar of dat is gelukt, weten we niet, sinds we in Namibië zijn is het contact verbroken!

Nu dan, het vervolg van de reis:

Woensdag 12 oktober:

Na Kaapstad zijn we vertrokken naar Ratelgat Farm, waar we in zogenaamde matjieshutten overnachtten. Omdat er nu twee mensen minder mee waren, was er dus een hutje over en had ik (en Floris ook) een hut voor mezelf! Nadat we geïnstalleerd waren hebben we een wandeling gemaakt met een lokale meneer, die ons uitleg heeft gegeven over de bijzondere plantgroei in deze omgeving (veel vetplanten die nergens anders voor komen: Van die raarste plantspesies word hièr aangetref wat nêrens anders op aarde gevind word nie!).
Ook kunnen veel planten als medicijn gebruikt worden, bijvoorbeeld tegen oor- of tandpijn (van die plant van de tandpijn krijgen de schapen waterbuik, als ze die eten!) Ook nog rotsschilderingen bekeken (nou ja, ik zag ze niet, maar die heb ik vorig jaar al genoeg gezien!). Hierna zijn we teruggelopen, hebben we met z'n allen gegeten (vegetarisch voor mij) en zijn we op tijd naar bed gegaan, we moesten de volgende dag vroeg op!!!

• 17 Oktober 2011 - 15:04

Karin:

Hebben ze je ook het zeepplantje laten zien? Geweldig, blaadje plukken, in je handen rollen en het schuimt met een beetje water..lekker fris!