Naar de Okavango - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Barbara - WaarBenJij.nu Naar de Okavango - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Barbara - WaarBenJij.nu

Naar de Okavango

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

23 Oktober 2011 | Botswana, Gaborone


Zondag 23 oktober 2011

Vandaag gaan we naar een camping aan de rand van de Okavangodelta, vanwaar we meteen met boten de delta in kunnen. Ik weet helaas niet precies hoe de plek heet waar we overnachten. Onderweg naar de camping hebben we eerst weer boodschappen gedaan. Er was veel nodig, dus we hadden de tijd, vandaar dat ik in een eethoekje bij de supermarkt eens een lekkere omelet heb besteld, met kaas, ui, tomaat en champignons!
Daarna hebben wij ook nog even wat boodschapjes gedaan. Gezocht naar handcrème voor een paar dames met een droge huid (van het ontsmettingsmiddel waar we iedere keer voor het eten onze handen mee moeten wassen), naar lippen-crème voor Anemiek en nog wat lekkers voor onderweg natuurlijk (niks gevonden waar ik trek in had). Ik zag nog (weer) die twee jongens van de dolfijnenboot en de Waterhole. Die kwamen we echt overal tegen, hoewel dit de laatste keer was.

Na de shopping zijn we weer doorgereden (o, eerst nog veel ijs ingeslagen, voor de koude drankjes) en onderweg bedacht ik me in eens dat ik helemaal niet voor mijn upgrade had betaald! Sukkel!! Ik heb de sleutel ook niet in hoeven leveren, die was meegenomen door de man die mijn bagage op had gehaald. Nou ja, Arjen heeft ze ge-smst en afgesproken dat ik hem het geld zou geven, zodat hij het op de terugweg (nieuwe reis) aan hun kon geven. Gelukkig, opgelost.

Uiteindelijk waren we best op tijd op onze kampeersite, waar we (ik, Floris, Annemiek en Bob) met de lunch hebben geholpen. Bob pikte vast de wortels in, maar deze hadden we niet nodig, pech.
Na de lunch hebben Floris en ik onze tenten opgezet en hierna was er niets meer te doen. Het was ook weer verschrikkelijk warm, de meesten lagen in het zwembad, ik ban in de schaduw voor mijn tentje gaan liggen, met een muziekje in m'n oor. Verder nog even gezeten, met Annemiek gekletst, mijn drankrekening voldaan, wéér het lipje van een blikje cola gesloopt (gelukkig dat Arjen ze dan wel open krijgt), waarschijnlijk vanwege mijn enorm sterke handen!! Maar goed, een relaxte dag, eigenlijk geen zak an!
Gedoucht, moppen gehoord, wat gezeten en uiteindelijk naar de tent. Morgen vertrekken we naar de Okavangodelta en omdat we niet al onze bagage mee kunnen nemen, moeten we kleinere tassen inpakken met de dingen die we nodig hebben. Maar dat komt morgen wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Gaborone

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 42923

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: