Een feestje op Duin 45 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Een feestje op Duin 45 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Een feestje op Duin 45

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

15 Oktober 2011 | Namibië, Swakopmund

Zaterdag 15 oktober 2011

Vroeg op vandaag om half 5 geloof ik (ik dan), zodat we om half zes voor de gate naar onder andere Duin 45 stonden. In het gebied wordt nogal gecontroleerd op snelheid en een bus die ons inhaalde werd meteen weer ingehaald door een ranger, die er vervolgens op een slakkengangetje voor ging rijden (bleek later toch 60 km/uur te zijn geweest). Dit tot grote ergenis van onze reisbegeleider: als ze die poort 15 minuten eerder open doen hoeft niemand te hard te rijden, iedereen wil toch op tijd zijn voor de zonsopgang!!!

We waren dus bijna op tijd! Nou, met z'n allen (we waren niet de enigen) de duin op, achter elkaar. Ik dacht; ik ga wel effe lekker achteraan lopen, maar die vlieger ging niet op. Er beleven mensen komen, nou ja, dan maar lekker erlangs hoor. Annemiek ging ook niet zo hard, dus dat kwam goed uit, we liepen rustig met z'n tweeën!

Toen we eindelijk boven kwamen was het tijd voor een feestje, want Marcel was jarig (46!). We (ik niet) hadden champagne en glazen mee naar boven gesleept en bovenaan hebben we even met z'n allen gezongen. Daarna getoast (voor mij was er 7 Up of Sprite), weer gefotografeerd en uiteindelijk weer omlaag. veel tegenliggers, lastig, het is maar een smal stukje waar je op loopt.
De zonsopkomst was overigens niet zo enorm spectaculair, maar natuurlijk wel hartstikke leuk zo bekeken vanaf een exotische zandduin!

Beneden stond ons ontbijt al klaar, wat een luxe!! Nog wat foto's gemaakt, van een dode boom tegen het rode zand, erg mooi tot Peter besloot dat het een goed idee was om tegen die boom te gaan staan pissen!???! Nou ja... laat maar. Ik had mijn foto's al.

Na dit alles zijn we teruggereden naar de campsite. Eerst eens even uitgebreid allerlei vogels gefotografeerd, die in de boom zaten waaronder we kampeerden en daarna een beetje ontspannen, geschreven en sommigen hebben gezwommen.

Vlak nadat we waren vertrokken zijn we gestopt voor een stuk appeltaart. Jammer genoeg was dit wel erg kort na de lunch, dus ik kreeg mijn stuk echt niet op, terwijl het wel erg lekker was. Nog even wat lekkere homemade Gingerale gekocht, met drijvende rozijntjes (nee, geen dooie vliegen!), getoiletteerd, gelukkig voor Annemiek zaten er geen sloten op de deuren, waarna we weer verder zijn gereden.

Arjen had bedacht dat we vanavond in plaats van te kamperen, wel eens op een zandduin zouden kunnen overnachten, in de buitenlucht. Maar eerst naar Boesman, hebben we even gezeten, gedronken, daarna eten gemaakt (ik had gewoon een blaar op m'n wijsvinger van het schillen van de pompoenen!), gegeten dus, spullen voor de overnachting bij elkaar gezocht en toen werden we naar de zandduin gereden. Nou ja, zandduin, een mini-zandduin (sorry, ik ben in Libië geweest, ben verwend geraakt denk ik). We pasten er net met z'n allen op. Volgens mij was het plan om eerst nog even gezellig met z'n allen een drankje te nemen etc., maar binnen de kortste keren lag iedereen op een oor.

Ik heb het nog behoorlijk koud gehad, terwijl mijn slaapzak erg warm zou moeten zijn. Dus eerst mijn broek maar weer aangetrokken, later mijn fleece over de slaapzak heengelegd, en daarna aangetrokken. Dat hielp, een beetje.

  • 20 Oktober 2011 - 08:54

    Ariane:

    Dat klinkt allemaal goed! Hier hebben de jongens herfstvakantie, ze lopen nog in pyama (10.53) ga ze zo maar eens in de kleren jagen!
    Groetjes!

  • 20 Oktober 2011 - 09:02

    Karin:

    Stoer! Ik ben beneden gebleven toen..drie meter klimmen, twee meter terugzakken..beneden was het ook mooi! Heb je mn naam nog zien staan op een steen onderaan het duin? :-)

  • 20 Oktober 2011 - 15:39

    Ariane:

    Trouwen, als je terug komt ligt er een mooie kaart op je te wachten....

    Groetjes,
    Ariane

  • 20 Oktober 2011 - 15:47

    Ingrid:

    Hint begrepen ik zal niet meer over die oplaadgevallen zeuren. Ik lees je verslagen met plezier dus ga zo door en blijf genieten.

  • 22 Oktober 2011 - 07:27

    Marjo En Ton:

    Je verslagen zijn leuk om te lezen, dus we blijven je volgen. De eerste verjaaardag van de groep heb je dus gehad. Nog even dan ben jij aan de beurt. Maar blijft genieten van de reis en we kijken weer uit naar je nieuwe verslag.

  • 23 Oktober 2011 - 12:54

    Jan En Hillie:

    Maar hoe was de zonsopgang nou?
    Spectaculair?
    Lijkt me een mooie reis toe, die je nu maakt.

  • 23 Oktober 2011 - 13:39

    Trudy:

    Ha die Barbara,
    Eindelijk tijd en je verslag gevonden. Je hebt een leuke schrijfstijl. Wat ik lees hóór ik je vertellen, als je begrijpt wat ik bedoel...
    Lijkt me geweldig, al die indrukken die je deze reis opdoet. Heel veel film en foto's, maar de geuren en emoties moeten op je eigen "harde schijf", ook wel herinnering genoemd.
    En nu lees ik ook nog dat je bijna jarig bent! En dat ver van huis gaat vieren.
    Wat betreft de Franse les; de docent heeft een week extra vakantie genomen (18/10 + 25/10) géén les dus. Wel wat devoirs, maar dat mail ik je nog -> ik heb het zelf ook nog niet gemaakt.
    Nou, geniet maar lekker verder van je reis door Afrika en pas op voor wilde beesten....., die zijn in de regel ook niet zo vegetarisch ingesteld ;-)
    Have fun! Trudy.

  • 26 Oktober 2011 - 16:40

    Ton En Marjo:

    Barbara, Wij willen je vast feliciteren met jou verjaardag. Morgen is het zover. 40 jaar!! We hopen dat je een leuke verjaardag heb met je reisgenoten. En nog een mooie dagen in Afrika. We kijken weer uit naar je nieuwe verslag.

  • 27 Oktober 2011 - 01:23

    Maritere Dankerlui:

    Barbara,

    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! 40! Ik weet niet of je nog in het buitenland bent? Ik wens je nog loadsofdecennia. En ik hoop dat je blijft doen wat je passie(s) is(zijn).

  • 27 Oktober 2011 - 01:27

    Maritere Dankerlui:

    Ik lees net bij een Marjo en Ton dat je nog abroad bent. Jij snapt ´m. Zo´n verjaardag vieren in Zuidelijk Afrika.

  • 27 Oktober 2011 - 09:03

    Trudy:

    HET IS ZOVER!!!!! Ja heus! Het is waar! Je hoort nu ook bij de 40-ers. Van harte gefelicitaart met je
    verjaardag. Maak er een feestje van, daar in het verre Afrika. En mocht je een beetje schrikken van die 4 (van 40), bedenk dan maar dat 'ie weer 10 jaar meegaat........Happy Birthday!

  • 27 Oktober 2011 - 16:19

    Sandra:

    Hieperdepiep hoera GEFELITCITEERD

  • 28 Oktober 2011 - 13:31

    Christian:

    Wel wat laat...maar van harte...geniet van je reis

  • 28 Oktober 2011 - 17:19

    Jan En Hillie:

    Hiep hiep hoera!!!!!!!!!

    Gefeliciteerd met je verjaardag, een leuke dag gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 42938

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: