Mokoro boottocht - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Barbara - WaarBenJij.nu Mokoro boottocht - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Barbara - WaarBenJij.nu

Mokoro boottocht

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

25 Oktober 2011 | Botswana, Gaborone

Dinsdag 25 oktober 2011

Vanmorgen op tijd opgestaan, want we gaan een boottocht in mokoro's maken. Tegenwoordig worden deze boten van kunststof gemaakt, maar vroeger waren het uitgeholde boomstammen. Ik zat met Floris in een mokoro en we hadden Fish als poler.
We voeren door het groen, ondertussen fotograferend en filmend en natuurlijk lekker achterover zittend. We zagen een klein kikkertje en mooie waterlelies. Ik wilde een foto van een bloem van een lelie maken dus we voeren er dichterbij. Ik maakte een foto en voor ik het wist had Fish de bloem met stengel en al van de plant gerukt om er een ketting van te maken!
We voeren door een soort kanalen in het groen, dit bleken nijlpaard-paden te zijn, een soort nijlpaarden-highway? We kwamen in een open stuk water, waar we in de verte ook nijlpaarden in het water zagen liggen. Zij zagen ons ook en hoewel ze best ver weg lagen, vond ik het toch wel spannend. Hoewel ik ze best graag van dichterbij had gezien. Maar onze polers vonden het volgens mij ook wel dichtbij genoeg!
We zijn weer verder gevaren en gingen uiteindelijk aan land voor een wandeling. We hebben een stuk gelopen en o.a. bijeneters en zebra's met een kleintje gezien.
Helaas was het weer erg warm, te warm, zelfs om acht uur was het volgens mij al 40+ graden, waardoor de wandeling werd ingekort tot een half uurtje. Erg jammer, maar het was echt te warm om in de zon rond te lopen.

's Middags hebben we weer niets gedaan, maar om vijf uur zouden we in de boot de zonsondergang gaan bekijken. Ik heb maar weer eens geslapen, gelukkig was ik wel op tijd wakker want om tien voor vier hoorde ik dat we nu om vier uur weg zouden gaan. Gelukkig was ik nog op tijd klaar.
Wij weer in de boot (met rotzwemvest aan!) en toen zijn we rond gaan varen. Arjen mocht ook nog een stukje varen, hard en de struiken in (nee hoor, het ging goed). Onderweg zag ik en nog iemand aan dezelfde kant van de boot een krokodil(letje) langs de boot zwemmen. De chauffeur stapte meteen het water in om em te pakken, maar hij was al weg. Onderweg zijn we nog een keer of drie de papyrus ingevaren omdat er een krokodil zat. En later omdat de chauffeur het erg grappig vond, volgens mij!
We hebben ook nog een mooie zwart-witte ijsvogel gezien die ik in elk geval vaak heb gefotografeerd. Hij vloog steeds weg als we te dicht bij kwamen, maar we gingen er gewoon achteraan.

Later zijn we teruggevaren naar het open stuk water vlak bij ons eiland en daar hebben we de zonsondergang bekeken. Daarna zijn we teruggegaan, voor het eten en 's avonds was er zang en muziek. Niet iedereen was even enthousiast en wij (Nederlanders) hebben geen liedjes voor bij het kampvuur, of alleen enorm oubollige exemplaren uit de oude doos en de gangmaker André, die hoorden we helemaal niet, dus het feest was snel voorbij. Bedtijd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Gaborone

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 42914

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: