Twijfelfontein - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Twijfelfontein - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Twijfelfontein

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

18 Oktober 2011 | Namibië, Swakopmund

Dinsdag 18 oktober 2011

Vanmorgen vertrekken we naar Twijfelfontein. De band is vervangen, de truck schoongemaakt dus we kunnen weer. Maar eerst gaan we langs een (andere) grote kolonie pelsrobben, bij Cape Point (geloof ik, zoeken we op, heb ik een foto van, o, Cape Cross dus).
We kwamen daar netjes om negen uur aan, maar we bleken pas om tien uur naar binnen te mogen. Dit wijzigt blijkbaar nogal eens, maar nu was het tien uur, omdat er eerst ' geoogst' moest worden. Ofwel er werden pelsrobben afgeschoten en dat mogen de toeristen natuurlijk niet zien (en willen we ook niet denk ik). Het worden er anders teveel en ze vreten alle vis op (nou ja, dat doen robben nu eenmaal). En dat vinden die Russen waarschijnlijk weer erg vervelend!!

Er werd al geroepen dat we dan maar door moesten rijden, maar Arjen wilde daarover een anonieme stemming houden en er moest unaniem voor weggaan gestemd worden, anders bleven we wachten.
Goed, ik wist de uitslag dus meteen al, want ik wilde blijven. En later bleek ik niet de enige, Marian wilde ook graag blijven en dus hebben we met z'n allen gewacht, gewandeld, gevoetbald, thee gedronken tot het tien uur was en toen mochten we dus naar binnen. Uiteindelijk vond niemand het een probleem om te wachten.

Er zitten daar veel meer robben als die we gisteren hebben gezien. Het kan er blijkbaar ook nogal stinken, als de wind goed (of verkeerd) staat, maar dat viel mee vandaag. We zagen nog wel een klein robje, die zat vast in een stuk visnet of plastic en kon geen kant op! En je kunt er helaas niet zo naartoe lopen. Hopelijk heeft ie nog los kunnen komen, anders is het denk ik niet goed met em afgelopen. Leuker waren de robben die op de golven het strand op surften en er weer vanaf als de golf weer terug naar zee rolde. Dat zag er erg grappig uit en dat heb ik dus maar eens uitgebreid gefilmd! Uiteindelijk vond ook iedereen het leuk dat we toch de robben bekeken hadden. Gelukkig. Het was ook leuk.

Na de robben zijn we doorgereden naar Twijfelfontein. In Twijfelfontein hebben we een wandeling gemaakt met een gids langs diverse rotstekeningen, rots op, rots af. Het was trouwens enorm warm! Hierna naar de campsite in de buurt gereden, waar het hele ritueel (alles uit de truck, tentjes opzetten, stoeltjes neerzetten etc.) weer werd uitgevoerd. Terwijl ik met mijn tentje bezig was, zag ik in de verte nog een mevrouw die haar hondje en haar kameel aan het uitlaten was (?).

's Avonds na het eten was er entertainment voor ons geregeld. Een aantal mannen en vrouwen (uit de buurt) gaf een optreden. Ze hadden 4 liedjes gezongen (klonk trouwens erg leuk, ik heb het niet heel goed kunnen zien, want ik stond af te wassen), het 5de liedje hadden we al eens gehoord en toen was het stil. Volgens mij was het tijd voor de betaling. Het liep allemaal een beetje raar en in eens zwaaiden ze en gingen ze er vandoor. Arjen weer ontevreden, maar hij liet het maar zo. Maar ineens sprong hij op, was weg en is, naar later bleek, gaan uitleggen waarom dit echt niet kon en heeft volgens mij ook het geld teruggehaald!
Nou ja, na dit zijn we zelf maar gaan zingen. Niet iedereen vond het even mooi, maar soms is hard beter! Uiteindelijk ging iedereen slapen (dit tot grote ergenis van de overgebleven 4 hierna, niet ik), behalve André, Daphne, Jannie, Peter en ik. Toen ben ik ook maar naar mijn tent gegaan. Zij hebben daar nog een tijd gezeten en ik heb nog kunnen genieten van hun gezang en van Daphne die er zowat in bleef toen Jannie riep dat ze een hyena zag en dat ze nu maar naar haar tent ging! Uiteindelijk heb ik prima geslapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 42926

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: