Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Rundu

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

22 Oktober 2011 | Namibië, Rundu


Zaterdag 22 oktober 2011

Vandaag vertrekken we naar een camping in Rundu, aan de grens met Angola. Op deze campsite kun je een upgrade nemen en dat laat ik me geen twee keer zeggen! Kost voor een single N$330 (effe omrekenen), viel nogal mee volgens mij. Ik zat dus in een huisje, in plaats van in die rottent!! Huisje 1, met uitzicht op re rivier, en aan de overkant ligt Angola (heb ik nu ook eens gezien). Een mooi huisje, met een luxe badkamer met raam in de douche, waardoor je tijdens het douchen naar buiten kunt kijken (naar de rivier en Angola). Lastige route om erheen te lopen, vooral in het donker, trouwens.

We hebben nog een hele tijd op onze bagage moeten wachten en ik had van Floris een hele berg meegekregen om op te laden (ook een voordeel van een huisje), maar mijn wereldstekker zat in mijn koffer, dus dat kon nog niet.
Uiteindelijk werd de bagage gebracht en kon ik laden! En snel want om een uur of tien 's avonds was er geen elektriciteit meer.
Ondertussen heb ik nog wat vreemde vliegende types naar buiten gejaagd, een soort grote, maar zeer smalle wespen. Ik wilde ze liever niet binnen hebben, maar het huis was niet helemaal waterdicht (of: insectdicht), want zelfs met de deur dicht kwamen ze nog binnen. En volgens mij vielen ze na een dag dood neer, want de volgende dag heb ik er een aantal gevonden die inmiddels in de vreemde wespen-hemel waren!
Na al deze actie heb ik lekker gedoucht (kwam een vreemde vent langs mijn raam lopen, maar hij was goed opgevoed, keek niet naar binnen. Was personeel denk ik), mijn tas opgeruimd en terug naar de kampeerplek waar de rest was, want om kwart over zeven werden we verwacht voor een optreden (door het personeel) met Afrikaanse dansen! Daphne, André, Jannie en Peter mochten meedoen en later ook Emiel, die ging helemaal uit z'n dak!
Na het dansen werden er nog een aantal Namibische liederen vertolkt, waaronder het volkslied (staan (wij) en met tranen in de ogen (de zingende dames)) en daarna was het tijd voor het diner.

Het viel niet zo in de smaak bij mij, deze keer. Na het eten nog even gezeten en daarna teruggelopen naar mijn huisje (achter Arjen aan, het was enorm donker), in mijn huisje nog wat geschreven (voor extra sfeer het olielampje aangestoken), hoewel er nog steeds elektriciteit was, en uiteindelijk ben ik in mijn bed gaan liggen, gelukkig met klamboe, want er vloog weer van alles rond! Uiteindelijk ging het licht ook uit (om kwart over elf pas) en toen ben ik echt gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Rundu

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 42933

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: