Walking with Lions - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Barbara - WaarBenJij.nu Walking with Lions - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Barbara - WaarBenJij.nu

Walking with Lions

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

29 Oktober 2011 | Zambia, Livingstone


Zaterdag 29 oktober 2011

Eindelijk is het zover, we gaan wandelen met leeuwen. Daar heb ik me vanaf het begin de vakantie al op verheugd.
We waren met z'n vijven en zouden bij de campsite op worden gehaald. Terwijl we daar stonden te wachten heb ik geprobeerd om foto's te maken van apen die in de bomen zaten, maar ze bleven niet zitten! Een aantal dames van gisterenavond stond ook te wachten, de dronken dame was nog niet helemaal nuchter geloof ik (zou het de leeuwen wat uitmaken?).

Uiteindelijk kwam de bus eraan, en nadat we langs een aantal hotels waren gereden om nog meer mensen op te halen (uiteindelijk was het nog een behoorlijk aantal) reden we naar de 'Lion-walking plek'.

Eerst een uitgebreide instructie, met onder andere de do's en don'ts, bijvoorbeeld: niet hurken, geen bungelende dingen aan je riem (het zijn nou eenmaal katten!), niet van de groep afdwalen (de leeuwen willen de afdwalers nog weleens uitkiezen om te klieren), geen zonnebril op, geen pet op, etc. etc. Verder kreeg iedereen een stok, voor het geval dat de leeuwen vervelend tegen je worden, dan richt je de stok op de leeuw en zeg je met overtuiging: 'NO!!'. Dat zou moeten helpen.

Dan is het tijd voor de wandeling en met z'n allen lopen we naar de 'Lionwalking area'. De groep wordt in tweeën gedeeld en ik zit (met Maartje en Krista) in de groep die gaat wandelen met twee leeuwinnen. De andere groep wandelt met drie leeuwen. Onze leeuwinnen zijn twee zussen van 12 maanden oud, ze heten Dendi en Damara.

De leeuwen hadden weinig zin, deden geloof ik liever een tukje (kan ik best begrijpen, het was erg warm). Als eerste mocht iedereen met een van de leeuwen op de foto. De leeuw had, toen ik er zat, meer oog voor een takje dat voor haar neus werd bewogen, verder was er weinig enthousiasme te bespeuren (het is geen cheetah, prrr prrr prrr!). Daarna zijn we gaan lopen, terwijl de leeuwen achter ons aan hobbelden. Af en toe stopten we (ze) en werd er wat verteld en konden we allemaal uitgebreid foto's maken.

Tegen het einde kwam er weer een fotosessie met de leeuwen, waarbij de zusters uitgebreid op een heerlijke olifantendrol lagen te knagen. Voor ik met ze op de foto kon, liep de groep al verder, dus als troost mocht ik naast een van de leeuwen lopen maakte een van de gidsen foto's (leuk geworden ook nog!). Ik moest mijn hand op de leeuwenheup leggen (mager en ruwe vacht), voor een extra dramatisch foto-effect. Eigenlijk vond ik dit veel beter als poseren, ik sta over het algemeen niet al te florissant op foto's, dus eigenlijk wel een mazzeltje.

En toen kwam alweer een einde aan onze wandeling. Een van de dames spotte ondertussen nog een bokje in de verte en stond meteen in de jaag-stand!! Maar nog geen actie. Daarna hebben we afscheid genomen van iedereen en zijn we teruggelopen.
Daar hebben we van beide groepen de film bekeken (die werd behoorlijk snel in mekaar gezet) en uiteraard heb ik ook de DVD gekocht. De film van de andere groep (met Petra en Emiel) was ook erg leuk, Petra en Emiel stonden er leuk op, ikzelf in mijn film wat minder (ik leek wel een alien), maar toch maar gekocht. Je wandelt tenslotte niet elke dag met twee leeuwinnen.

Hierna werd iedereen weer afgezet bij zijn of haar hotel/camping. Ik ben met Petra en Emiel lekker gaan lunchen bij het restaurant en dat was erg gezellig (en Petra heeft getrakteerd!!)! We zijn ook nog heel even de shop in geweest, heb ik nog twee van die schaaltjes gekocht, deze pasten heel goed bij de schaaltjes die ik al had gekocht, alleen waren ze een stuk goedkoper :-), en een leuk koelkastmagneetje van kraaltjes (een kameleon) om het bedrag rond te krijgen.

Terug bij de tenten kwam iedereen zo'n beetje weer terug van alle excursies, Floris had gebungeejumpt, en daar had hij mooie foto's van. Nog een groepje (en ook Floris) had een rondvlucht gedaan en dat was ook erg goed bevallen. Al met al weer een leuke dag.

Aan het eind van de middag was een dinercruise geregeld, op de Zambezi. Met z'n allen op de boot voor een hapje en een drankje. Helaas was het vegetarische eten vergeten, maar vooruit. Onderweg kwam langs de kant een auto langsrijden, iemand stapte uit en had een platte vierkant doos bij zich. Ik grapte nog: daar komt mijn pizza, maar.. het was inderdaad mijn (vegetarische) pizza!!! Samen met de salades, die er ook nog waren, heb ik uiteindelijk prima gegeten. Na weer vele foto's te hebben gemaakt van bijeneters, veel nijlpaarden en na een nog uitgebreidere fotosessie met Ben en Dennis, waren we weer terug op de vertrekplaats en was de cruise voorbij.
Een groepje (eehh...ik begon er over geloof ik, ik had trek in ijs), terug op de campsite, dat een toetje wel lekker zou zijn en met een paar zijn we naar het restaurant gelopen voor een ijsje of iets anders lekkers. Later kwamen er nog meer bij ons zitten, maar ik was het zat en ben naar mijn tent gegaan. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 42748

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: