Cheetahfarm!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Cheetahfarm!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Cheetahfarm!!!!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

19 Oktober 2011 | Namibië, Windhoek

Woensdag 19 oktober 2011

Cheetahfarm!!

Vanmorgen vroeg opgestaan, gedoucht, ontbeten, uitgebreid verschillende vogels gefotografeerd en toen was het tijd om te gaan.
Vandaag gaan we naar de cheetahfarm, maar eerst brengen we een bezoek aan de Himba. Eerlijk gezegd vind ik zulke bezoekjes altijd erg ongemakkelijk en dat was deze keer niet anders. Eerst liepen we met een (Herero!) gids het ' dorpje' (het 'dorpje' ligt op het terrein van het huis van een Duitse mevrouw, de Himba mogen daar wonen, maar het geeft het geheel een beetje een 'dierentuingevoel') in, waarbij hij vertelde over onder andere hoe de huizen worden gebouwd en hoe je kunt zien of een vrouw (of meisje) gehuwd is of niet. Daarna konden we zelf wat rondlopen en, als we dat wilden, foto's maken. Ik kreeg niet het gevoel dat we erg welkom waren, alleen de kinderen vonden ons bezoek erg leuk. Tot het moment dat het tijd was om wat te kopen, toen gingen alle vrouwen (en een paar ondernemende kinderen) in een grote kring zitten, met hun verkoopwaar uitgestald op een kleedje voor ze. Je durfde haast niet niets te kopen en ik heb dus ook twee armbandjes gekocht.

Daarna zijn we teruggegaan voor de lunch. Hoewel ik de laatste was die wat te eten ging halen, had ik toch al mijn broodjes klaar, toen Ben nog met twee vegetarische burgers aan kwam. Eeeh.. ja, wat eet ik nu niet? Uiteindelijk toch maar mijn (lekkere) broodjes met tomaat, ui en mayo opgegeten, maar ik begreep van anderen dat Den en Bennis de burgers op hebben gegeten. Gelukkig maar.
Voor vertrek nog even het toilet bezocht, het was een tweede toilet dat hoorde bij een (logeer?) kamer en waarvan de deur niet op slot kon. Ik was net klaar toen Arjen binnen kwam stormen. Gelukkig was ik al weer geheel gekleed!

Hierna zijn we vertrokken naar de cheetahfarm. Op de cheetahfarm worden cheeta's opgevangen die anders zouden worden afgeschoten omdat ze zich bevinden in agrarische gebieden met vee en wel eens vee doden voor voedsel. Aangekomen hebben we kennis gemaakt met twee 'tamme' huischeeta's. Je mocht ze aaien en met ze op de foto. Aaien over de kop, maar de buik en poten waren verboden. Iedereen kwam aan de beurt bij een van de twee cheeta's, maar toen Daphne 'haar' cheeta wilde aaien, hapte hij (of zij) naar haar hand. Dat feest was over, vanaf nu mocht alleen de andere nog geaaid worden. Die was wat vriendelijker. Natuurlijk was ik weer als laatste aan de beurt!

Ik heb em eens lekker achter de oren gekrabbeld, wat een enorm gespin opleverde. De meneer van de cheetahfarm heeft em nog even aan mijn arm laten likken (wat betekent dat je daarna opgegeten wordt, dat had hij net verteld), het is net zo' n ruwe kattentong, alleen groter. Ik nog verder onder z'n kinnetje krabbelen, het spinnen werd luider en het beestje besloot om er maar eens bij te gaan liggen. Ik denk dat ie het lekker vond! Volgens de rest had ik 'em gehypnotiseerd! Kan best handig zijn. Mocht ik ooit aangevallen worden door een cheeta, dan krabbel ik em gewoon onder z'n kinnetje.

Hierna zijn we verder gereden naar onze kampeerplek, weer tentjes opgezet en daarna met mijn zak salmiaklollies achter m'n tent in de schaduw gaan zitten (het was errug heet!).
Om half zes werden we opgehaald om het voeren van de cheeta's te gaan kijken. eerst was er nog wat onduidelijkheid over waar we nu opgehaald werden, wij zaten op heel de verkeerde plek, maar uiteindelijk vond ik dat we terug moesten en toen waren de auto's er al, dus precies op tijd. We hadden twee auto's, waar we achter in de bak moesten staan. Stukje gereden en toen kwamen ze er aan: een stuk of zes cheeta's. Ze kregen een voor een grote stukken vlees toegegooid, wij konden daar foto's van maken, en na een klein gevechtje ging een van de cheeta's met het stuk vlees ervandoor. Een van de cheeta's was (bijna) blind, dus die kreeg het vlees gewoon toegeworpen (gelukkig maar), zodat hij of zij niet zou verhongeren. Ze zijn wild, maar niet zo wild!
Hierna zij we een stuk verder gereden, waar we nog een stel cheeta's tegenkwamen. Ook deze werden weer gevoerd, maar de foto's die ik hier heb gemaakt zijn wel veel mooier geworden (vind ik zelf dan). Na al deze actie zijn we teruggereden naar ons kamp, waar we hebben gegeten.
Na het eten bij het kampvuur gezeten (het was erg koud, terwijl je 's middags zowat omviel van de hitte). en daarna naar bed. Gelukkig wist ik even niet meer welke tent de mijne was en ze stonden ook nog met z'n drieën (de tentjes) met de deur naar exact dezelfde kant, met als gevolg dat ik al tegen mezelf mompelend of het wel de juiste tent was, de verkeerde tent openritste (ik zag een tas die mij echt niet bekend voor kwam). Gelukkig waren de bewoners (Maartje en Krista) afwezig!

's Morgens vroeg moest ik naar het toilet en terug bij de tenten wist ik het weer niet. Ik heel voorzichtig de wat ik dacht, juiste tent geopend... en gelukkig, het was de mijne. Om 4 uur wil je niemand wakker maken door per ongeluk zeer luidruchtig de rits open te ritsen!!
Volgende keer misschien een herkenbare steen ervoor leggen???!?! Lijkt me een goed plan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 42936

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: