De Caprivistrip - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu De Caprivistrip - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

De Caprivistrip

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

26 Oktober 2011 | Namibië, Windhoek


Woensdag 26 oktober 2011

Vandaag vertrekken we weer uit de Okavango delta. Weer een bagageboot en wij. Na het ontbijt gaan de tassen op de bagageboot, mogen we weer onze elegante zwemvesten aan en daar gaan we weer. Lekker doorgevaren!

Onderweg zagen we nog een olifant langs de kant, dus toch maar even gestopt om hem te kunnen bekijken en natuurlijk fotograferen.
Daarna zijn we snel teruggevaren naar vanwaar we ook zijn vertrokken. Daar aangekomen uitgepakt, zooi in de bus, wat te drinken gekocht (beetje lastig, ik had geen Botswanees geld, maar ZA-rand, geloof ik of waren het dollars, waren gelukkig ook goed). Hierna de bus in naar onze volgende plek, waar je gelukkig ook weer kon upgraden. Bij deze reis werd na de Okavango altijd in huisjes of hotels overnacht, maar iemand had dat in al zijn of haar wijsheid voor deze reis gewijzigd. De volgende reis zou wel weer in een hotel zitten na de Okavango. In elk geval, weer ge-upgrade, nog steeds niet duur. Nu had ik een huisje, stukje lopen van de rest, maar dat geeft niks, lekker rustig.

Er werd een plek toegewezen waar de tenten konden worden opgezet. Wel werden we gewaarschuwd om niet te dicht langs het water te gaan lopen, vanwege de hongerige krokodillen! Helaas was de hond van de eigenaar van het park daar eerder door een krokodil gegrepen toen hij werd uitgelaten. Uitkijken dus!!

Eerst ben ik met Arjen meegelopen om de upgrade te regelen. Dat was een stukje naar boven, langs het zwembad. Het was weer niet duur, $20 ofzoiets?? Koopje!
Daarna naar mijn huisje gelopen, zodat ik wist waar ik moest zijn. Zag er weer goed uit, lekker bed, fijne douche en natuurlijk elektriciteit, wat wil een mens nog meer!

Daarna ben ik weer teruggegaan, voor de lunch en om Floris te helpen met zijn tent. Die bleek hij al te hebben opgezet, met hulp van Maartje en Krista, dus dat scheelde weer.
Na de lunch ed. ben ik met Floris weer naar mijn huisje gegaan, hij sleepte mijn tas en in ruil mocht ie bij mij z'n spullen opladen. Goed geregeld denk ik zo!

Daarna eens lekker gedoucht, effe gelegen, beetje mijn spullen gewassen, foto's gemaakt, ook een van een vlinder die niet bleef zitten, en daarna naar beneden voor het eten.
De meesten van de groep zaten in het restaurant, of wat was het, boven het water naar het onweer te kijken, maar Annemiek en Jos zaten bij de truck. Annemiek en ik hebben Ben geholpen bij het eten. Ik mocht mijn eigen zoete aardappelen schillen, dus ik nam er maar een, want Ben maakte steeds veel te grote porties, maar dat vond hij maar weinig.

Nadat we klaar waren met het bereiden van het eten zijn Annemiek en ik ook in het restaurant gaan zitten, met een lekker drankje tot het tijd was om te gaan eten. Meteen nog even mijn upgrade betaald (graag mooie dollars!), ze wilden het graag meteen hebben en dat is maar goed ook, voordat ik het weer zou vergeten.

Toen we gingen eten bleek dat Ben toch twee vegetarische schnitzels voor me had gebakken, terwijl ik had gezegd dat eentje echt genoeg was. Maar vooruit, hij vond me waarschijnlijk te mager?

Tijdens het eten begon het in eens flink te waaien en ineens erg hard te regenen, dus zijn wij met z'n allen de truck in gevlucht (behalve een paar bikkels) om daar verder te eten. Arjen heeft mijn tweede schnitzel op (ze waren ook echt wel lekker). Na deze bui ben ik gauw gaan kijken of mijn was er nog hing, niet dat ik zo gehecht ben aan mijn handdoeken, maar toch wel een beetje. Gelukkig hing alles er nog, dus toen ben ik nog even teruggegaan. Uiteindelijk was er niet zo heel veel aan, dus, nadat Arieta me een gelukkige jaarwisseling had gewenst (de volgende dag was mijn verjaardag, 40!!!) ben ik weer teruggegaan. Ik heb mijn tas eens even gereorganiseerd, ondertussen een lekker muziekje in mijn oren en ben toen ben ik gaan slapen. Op naar de veertig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 42919

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: