Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Barbara - WaarBenJij.nu

Namibië

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

13 Oktober 2011 | Namibië, Swakopmund

Donderdag 13 oktober 2011

Vandaag om half vijf op, we vertrekken naar Namibië en omdat de dagen nog kort zijn daar, en we de zon onder willen zien gaan boven de Fish River Canyon, moeten we vroeg weg. Vandaar. Ik heb me gewassen (niet gedoucht) in het douchegedeelte, ook van matjies gemaakt, ik was volgens mij als eerste op!

We hebben een lange rit voor de boeg, geen stop voor lunch (we hebben zelf lunch klaargemaakt, ik weer twee vegaburgers) dus we gaan er eens voor zitten! Onderweg heb ik met de reisleider verklaringen voor de gekke Afrikaanse plaatsnamen die we onderweg zagen zitten verzinnen, zoals voor Springbok, of Viooldrif. Of nog gekker, maar die weet ik effe niet meer.

Bij de grens met Namibië wilden we na alle plechtigheden (een heel gedoe hoor, iedere keer als je de grens over wil, iedere keer weer van die kleine formuliertjes invullen) even naar het toilet, tot ik in ene hulpgeroep uit een van de hokjes hoorde komen. Annemiek had zichzelf opgesloten, het slot was dol, maar ze wilde er toch wel graag uit. Uiteindelijk is ze er via het naastgelegen hokje uitgeklommen, daarbij de pleebril gesloopt, maar wat maakt het uit. Net toen we weer weg wilden rijden werd er hard op de deur van de truck gebonkt. Politie. Ze wilden graag de lady die de pleebril had gesloopt even spreken. Het viel gelukkig mee, Annemiek werd even vermanend toegesproken, ze had even moeten melden dat de bril kapot was, maar ze werd gelukkig niet opgesloten (ze hadden het volgens mij wel tegen de schoonmaaksters verteld, of was dat een smoes?)!!!

Helaas is mijn tijd bijna op, tot later!!!

NAMIBIË VERVOLG:

Na het pleeincident konden we gelukkig weer gewoon verder. Met wat haast want we wilden nog steeds de zonsondergang zien boven de Fish River Canyon!
Uiteindelijk waren we nog best op tijd op de campsite (onderweg nog onze eerste zebra's gezien!), eerst een instruktie tent opzetten gekregen en daarna mochten we zelf aan de slag. Dat ding is veel te zwaar om in je eentje op te zetten, gelukkig kreeg ik hulp van Bob. Toen alle tenten stonden gauw naar de Fish River Canyon. We begonnen op het uitkijkpunt en vandaar liepen we rustig terug naar een ander uitkijkpunt, waar we een (eventueel alcoholisch) drankje en een snackje kregen. Maar onderweg natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt, van de canyon, maar ook natuurlijk van vogels en van een kokerboom.

Hierna terug naar de campsite (onderweg weer een paar zebra's gespot), Ben, de kok, had ondertussen het eten al klaar, spaghetti Bolognese en voor mij een vegetarische versie. Daarna nog een lesje Utregs (dakhoas!) en toen op tijd de tent in, want morgen vroeg weer op!!

  • 17 Oktober 2011 - 15:06

    Karin:

    Nou zeg, tis ook asociaal, weet je wat zo'n bril kost in Namibie????? :-)))

  • 18 Oktober 2011 - 09:29

    Vincent Vermeer:

    Hi Barbara!

    Wat leuk om dit soort, toch wel vermakelijke, dingen te lezen van je trip. Uiteraard weet ik nu pas dat je daar op vakantie bent... ;-) Zo te lezen kan je je wel aardig vermaken! Veel foto's maken en natuurlijk van die zonsondergang! Have fun!

    Groet, Vincent (Neef, niet Oom)

  • 18 Oktober 2011 - 14:49

    Ingrid:

    Omdat ik nog steeds geen foto's heb gezien begin ik me toch ernstig zorgen te maken of het met die oplaaddingen (je weet wel; waarvan we eigenlijk het woord niet meer mogen noemen) wel goed gaat of is gegaan. Lees je verslagen met veel plezier en wel sneu voor je reisgenoten om zo in Kaapstad te beginnen en eindigen.

  • 19 Oktober 2011 - 19:47

    Ariane:

    Nog een geluk dat het echte wc's waren en geen gaten in de grond, nogal lastig klimmen...
    Heel veel plezier nog verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Barbara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 42920

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Zuidelijk Afrika

17 Oktober 2010 - 26 Oktober 2010

Libië 2010!!!!

05 April 2008 - 04 Mei 2008

China 2008

05 September 1997 - 12 September 1997

Beijing 1997

Landen bezocht: